دسته بندی هشتگ ها در اینستاگرام

اولین دسته بندی هشتگ مربوط به برند هست. به‌هرحال ما یک تعداد مخاطبی داریم و یا قرار هست که شکل بگیرد و خوب است که از همان ابتدای کار که درواقع شروع می‌کنیم به پُست گذاشتن یک هشتگ برند بسازیم و این را به نام خودمان بزنیم.
دومین دسته‌ای که می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم که به نظر خودمان دسته بسیار مهمی است و واقعاً باید آن را بشناسیم و بررسی کنیم، دسته هشتگ‌های آن صنعت و یا حوزه‌ای است که داریم روی آن کار می‌کنیم.
سومین دسته‌ای که به دسته دوم هم مربوط می‌شود، عملاً دیگر به درد محتوای ما و حوزه کاری ما به‌صورت مستقیم ارتباط دارد.
مثلاً #زیبایی یک هشتگی است که خیلی کلی می‌باشد و شاید مناسب هر پُستی که می‌گذاریم نباشد. اما به‌نوعی مربوط به پست‌هایی است که ما داریم راجع به پوست و مـو می‌گذاریم.
دسته چهارم هشتگ‌ها بیشتر مربوط می‌شود به مکان‌ها و فضاهایی که به پُست ما ارتباط دارد.
مثلاً یک عکسی از تهران یا برج میلاد گرفتیم و داریم اسم آن مکان را هشتگ می‌کنیم.

دسته پنجم هم هشتگ‌هایی هستند که روز خاصی در سال را نشان می‌دهند.
کریسمس، عید نوروز، شب یلدا و ما برای آن یک محتوای خوبی آماده می‌کنیم و حتماً از آن استفاده می‌کنیم و خوبی این موضوع این هست که در یک بازه‌ای خیلی آن پُست دیده می‌شود و بعدش طبیعتاً اُفت می‌کند و آن هشتگ را یک مدت دیگر کسی استفاده نمی‌کند و کسی هم جستجو نمی‌کند.

دسته ششم هشتگ‌هایی هستند که یک‌دفعه خیلی ترند می‌شوند، بر اساس اتفاقی که افتاده است.
مثلاً فرض کنید، یک اتفاق ناگوار مانند زلزله که اتفاق می‌افتد، این هشتگ همیشه یک محتوایی دارد ولی در یک بازه‌ای خیلی استفاده می‌شود که اصلاً قابل پیش‌بینی نبوده است.
با محتوا و استراتژی درست می‌شود سوار این موج شد، البته! نـه اینکه هر محتوایی تولید می‌کنیم، این هشتگ را استفاده کنیم چون خیلی کاربردی است، نــه این‌طور نیست.

شما چه دسته بندی دیگه ای رو میشناسید؟

مطالعه بیشتر